Ślubny Savoir Vivre, czyli zaproszenie idealne

wtorek, 23 lutego 2016
data:post.title
Wydaje się, że wybór odpowiedniego zaproszenia nie jest trudnym zadaniem. Na rynku możemy dosłownie wybierać z przeróżnych stylów, wielkości, kolorów. Ale jak wypisać poprawnie zaproszenie? Jakie informacje powinny się w nim znaleźć? Zapraszam serdecznie na post! :)

Źródło zdjęcia: www.pinterest.com

Zazwyczaj na samym początku widnieje informacja kto zaprasza na daną uroczystość. Po słowie "prosi" lub "ma zaszczyt zaprosić" należy wpisać nazwisko osoby zapraszanej, następnie podać formę przyjęcia, datę i godzinę. Na samym dole powinno się wpisać o stroju, jaki obowiązuje na przyjęciu, jeśli zaproszenie dotyczy przyjęcia odbywającego się wieczorem.

Na dole zaproszenia, po prawej lub lewej stronie, mogą znajdować się skróty: "R. S. V. P." (Repondez s'il vous plait - proszę odpowiedzieć), "P. M." (Pour Memoire - Dla Pamięci) i dopisek "en cas d'empechement - w razie niemożliwości przybycia) oraz numer telefonu. To oczywiście wersja francuska i nie każdy się na nią decyduje, także zamiast pisać w innym języku, wystarczy napisać polski odpowiednik. R. S. V. P. możecie także dołączyć jako dodatkowy kartonik do zaproszenia. 
 Źródło zdjęcia: www.pinterest.com

A co z tymi nazwiskami? Odmieniać czy lepiej nie? Otóż KAŻDE nazwisko należy odmienić. O ile z nazwiskami typu Kowalski czy Sadowska nie mamy większych problemów, tak przy niektórych pojawiają się schody. Każde nazwisko powinniśmy odmienić w trzeciej osobie i bardzo starannie wypełnić puste pole czarnym tuszem (najlepiej piórem). Na początku zapisujemy kobietę, później mężczyznę, a na końcu dzieci. Jedyną przypadkiem jest zapisanie mężczyzny jako pierwszego, gdy, np. nasz bliski przyjaciel nie ma żony/ stałej partnerki i wtedy dopisuje się "Jana Kowalskiego z osobą towarzyszącą", bo taki Jan może zaprosić swoją koleżankę, a może także przyjść sam.


Źródło zdjęcia: www.zaproszeniaslubne.com.pl

Analogicznie - jeśli zapraszacie samą kobietę, to dopisujecie tylko "z osobą towarzyszącą" i po sprawie :)
Według Savoir Vivre zaproszenia powinno wypisać się własnoręcznie, żeby podkreślić jak ważne są dla nas osoby zapraszane, aby pokazać im, że włożyliście w to jakąś pracę. Wiem także, że niektóre osoby nie mają ładnego charakteru pisma. Wtedy można poprosić najbliższych o pomoc lub zdecydować się na wydrukowanie gotowych nazwisk w drukarni.
 Źródło zdjęcia: www.pinterest.com

Przejrzałam też wiele for internetowych i wiem, że przyszłe Pary Młode nie wiedzą jak poinformować swoich gości, że na wesele nie są zapraszane dzieci. W takim wypadku na zaproszeniu należy wpisać, np. "Annę i Jana Kowalskich", a przy wręczaniu poinformować ich, że na Wasze wesele dzieci nie zapraszacie. 


 Źródło zdjęcia: www.pinterest.com

Starajcie się jak najdelikatniej przekazać taką informację swoim gościom - że wesele to nie miejsce dla dzieci, że to całonocna impreza, że dzięki temu będą mogli spokojnie bawić się, gdy ich dzieci będą pod opieką kogoś starszego itp. Możecie się jednak spodziewać zdziwienia, słów niezrozumienia czy nawet natychmiastowej odmowy przyjścia na wesele, ale pamiętajcie, to Wasz dzień i macie prawo decydować o każdym szczególe przyjęcia.

Przed wręczaniem zaproszeń dobrze najpierw się zapowiedzieć. Najprościej tłumacząc - jeśli jesteście na 100% pewni, że dane osoby będą w domu i nie będziecie przeszkadzać w codziennych sprawach, to śmiało, można zapraszać "w ciemno", zazwyczaj jednak ludzie pracują, zajmują się domem, dziećmi, zakupami i masą innych spraw, więc krótki telefon z zapytaniem o dogodny termin spotkania będzie najrozsądniejszą i najbardziej kulturalną opcją. Część Par Młodych wykorzystuje okres świąteczny do rozdawania zaproszeń, ponieważ wtedy większość osób z rodziny jest na miejscu i nie trzeba krążyć. 
 Źródło zdjęcia: www.pinterest.com

Kiedy najlepiej wręczyć zaproszenia gościom? Moim zdaniem minimum 2 miesiące przed ślubem - najlepiej 3 miesiące, szczególnie przy opcji wysyłania zaproszeń pocztą.

Najczęściej wybierając konkretne zaproszenie z drukarni można dokupić do niego winietki/ karty menu/ zawieszki na alkohol/ nalepki/ standy na stoły tematyczne i jest to najlepszy wybór - mamy wtedy pewność, że cała papateria będzie spójna, a nie każda z innej bajki :)

Mam nadzieję, że o niczym ważnym nie zapomniałam, ale jeśli macie jakieś pytania, to śmiało, zapraszam :)



Prześlij komentarz